Kai išgirstate žodį hibridas turbūt į galvą iš karto ateina keli dalykai. Pagalvojate, kad rasite kažkokių elektros komponentų ir žinote, kad tokie automobiliai taupo kurą bei prisideda prie aplinkos švarinimo. Ar “Mild hybrid” tai ir yra?

Tam, kad būtų paprasčiau suprasti, kaip veikia ši sistema, Autoplius.lt straipsnyje lygina paprastąjį hibridą, kurio visiems pažįstamas pavyzdys - paskutinio modelio “Toyota Corolla” ir “Mild hybrid” sistemą. Pastaroji yra montuojama į aštuntos kartos “VW Golf” turinčius eTSI sistemas.

Paspaudus šias nuorodas rasite paprastojo hibrido sistemą turinčius Autoplius.lt parduodamus “Toyota Corolla” automobilius, bei “Mild hybrid” sistemą turinčius aštuntos kartos “VW Golf”.

“Toyota”:https://autoplius.lt/skelbimai/naudoti-automobiliai?make_id=44&model_id=253&make_date_from=2019&fuel_id=36

“Golf”:https://autoplius.lt/skelbimai/naudoti-automobiliai?category_id=2&make_date_from=2020&make_id=43&model_id=193&slist=1536025639

Nors abiejų sistemų pavadinimuose skamba žodis “hybrid” ir viskas atrodo labai panašu - taip toli gražu nėra. Šios sistemos skiriasi net labai stipriai. Žodžio hibridas apibūdinamas labai paprastas, tai - kažkas, kas veikia sukryžminus du elementus. Šiuo atveju - du variklius. Pastarieji gali dirbti atskirai, po vieną, arba kartu, vienu metu. Kai vidaus degimo variklis tampa nebereikalingas, jis yra automatiškai išjungiamas ir automobilis juda vien elektros energija. Kadangi baterijos yra labai galingos, jos gali nesunkiai sukti automobilio ratus. Būtent taip ir veikia paprastasis hibridas.

“Mild hybrid” veikimas visiškai kitoks. Ši sistema taip pat turi vidaus degimo variklį ir bateriją. Tačiau baterija vos 48V, todėl niekaip negalėtų automobilio pajudinti vien elektra. Visas krūvis tenka varikliui. Ši sistema labiau yra lyg asistentas vidaus degimo varikliui. Tačiau pilnos kontrolės neperima niekada.

Naujuose automobiliuose, lyginant su tais, kurie buvo gaminami prieš keliolika metų atsirado ir žymiai daugiau komponentų, kuriems reikalinga elektros energija. Didelės multimedijos, vairavimo asistentai, elektrinis stiprintuvas, elektra valdomos sėdynės, geros garso sistemos ir kiti elementai labai apkrauna standartinę 12V sistemą, todėl jai darosi tiesiog per sunku. Štai čia į pagalbą ateina jau minėta 48V sistema, pavadinimu “Mild hybrid”. Skirtingi automobilių gamintojai šią papildomą elektros energiją naudoja skirtingiems tikslams. Pavyzdžiui 2017 metų gamybos SQ7 TDI naudoja šią sistemą kaip elektros kompresorių padidinti galiai.

“Mild hybrid”, kaip ir paprastasis hibridas yra automobilis, kuris energiją gauna tiek iš vidaus degimo variklio, tiek iš baterijos. Tačiau būtent žodis “Mild” (ang. švelnus, silpnas) yra atspindys to, kiek nedaug energijos automobilis gauna iš baterijų.

Hibridai kuriami dėl kelių priežasčių. Viena jų - švaresnė aplinka. Gamintojai stengiasi išsaugoti gamtą ir orą, kuriuo kvėpuojame mes visi. Kokia “Mild hybrid” nauda šioje vietoje? Jeigu 2020 metų gamybos Toyota Corolla į aplinką išmeta 83g/km CO2, tai tokių pat metų analogiškos klasės automobilio su “Mild hybrid” sistema į aplinką išmetamas CO2 bus vidutiniškai 38 proc. didesnis. Pavyzdžiui “VW Golf 8 eTSI” su 1,5 l darbinio tūrio varikliu į aplinką išmeta 111g/km CO2.

Na ir, žinoma, sąnaudos. Paprastasis hibridas suvartoja iki 29 proc. mažiau kuro, nei identiškos klasės “Mild hybrid”. Kaip pavyzdį paimkime tuos pačius jau minėtus “Toyota Corolla Hybrid” ir “VW Golf eTSI”. Autoplius.lt komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas su kiekvienu iš šių automobilių per paskutinius metus praleido bent po keletą mėnesių. Jo teigimu - “skaičiai atspindi statistiką”. Vidutinės sąnaudos važiuojant mišriu režimu su VW buvo 7,3l/100km. O vairuojant “Toyota” - vos 4,8l/100km.

Apibendrinant, paprastasis hibridas lyginant su “Mild hybrid” laimi visose svarbiausiose vietose. Jų vidaus degimo varikliai būna tik benzininiai. Jeigu stebite aplinkos apsaugos ministerijos siūlymus, puikiai suprantate, kodėl su laiku tai bus vis aktualiau. Paprastasis hibridas taip pat gali važiuoti naudodamas tik elektros energiją, yra taupesnis sąnaudų atžvilgiu ir, svarbiausia, mažiau teršia mūsų aplinką. O, kad tai ypač svarbu galime suprasti vien prisiminus paskutinių keleto savaičių orą.

Nuotraukos - Dainiaus Voverio.