Nr.1
Lyderio privalumai
Atgal
Straipsniai

Žiemos riteriai – galingi automobiliai su visais varančiais ratais

Šaltasis metų laikotarpis daugybei vairuotojų pateikia staigmenų. Kai kurie su slidžia kelio danga susiduria visiškai to nesitikėdami, kiti tinkamai įvertina važiavimo sąlygas ir numato, kad tam tikri ruožai gali būti slidūs.

Nors ir vyrauja stereotipas, kad saugiausi žiemą yra automobiliai su abejomis varančiomis ašimis, visgi stabdymo keliui varančiųjų ratų skaičius reikšmės neturi. Visi varantieji vaidina didelį vaidmenį automobilio pagreitėjimui bei valdymui slystant.

Lankomiausias šalies transporto skelbimų portalas Autoplius.lt siūlo kelis ypatingus automobilius, kurie žiemos sezono metu entuziastų veidus papuoš plačia šypsena. Ir tai – ne tradiciniai „Impreza WRX“ bei „Mitsubishi Evolution“.

Pigus, bet neužmušamas – senas „Subaru Legacy“

Ne veltui šiems modeliams juokais klijuojama „kontrabandininkų svajonės“ etiketė. Pirmos kartos „Legacy“ puikiai vertinamas dėl gerų pravažumo savybių bei paprastos, tačiau labai patikimos važiuoklės.

Galingesni „Subaru Legacy“ turėjo opozicinius variklius su turbokompresoriais, generuojančius apie 220 AG. Įdomu tai, kad tarpiniai oro aušintuvai (angl. – intercooler) buvo papildomai vėdinami vandeniu.

Pirmoji „Legacy“ karta buvo gaminama iki 1993 metų, o puikų modifikuotą pavyzdį galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos. Tokie automobiliai paprastai pigūs, nors retesnės bei galingesnės versijos gali kainuoti ir kelis tūkstančius eurų.

Ne toks paprastas, kaip atrodo – visais ratais varomas „VW Bora“

Anksčiau visų varančiųjų ratų pavarą turinčių automobilių pionieriais buvo vadinami „Audi“ arba „Subaru“ gamintojai. Galbūt galima jiems klijuoti tokias pravardes šiomis dienomis, tačiau daugybė pramonės gigantų siūlo dvi varančias ašis ir savo gamose.

Vienas iš tokių – „Volkswagen“. Su visais varančiais ratais gaminami ne tik šios markės miesto visureigiai ar prabangieji „Phaeton“, bet ir paprasti „Passat“, „Golf“, „Bora“ modeliai.

Puikus pavyzdys bei geras pasirinkimas žiemai – „Volkswagen Bora“ su galingu 2,8 litro V6 motoru bei „4Motion“ važiuokle. Gal tai ir yra kuklus automobilis, tačiau su tokiais mechaniniais mazgais jis tikrai nebus nuobodus – ypač slidžiuoju metų laikotarpiu.

Norėdami peržiūrėti tokių parduodamų „Bora“ bei „Golf“ su „4Motion“ važiuoklėmis skelbimus, paspauskite ant šios nuorodos.

Santūrus galiūnas – „Audi S6“

Tiems vairuotojams, kurių poreikių viršūnėje yra komfortas ir galia, puikiausiai tiktų „Audi S6“. Tai nepigūs, tačiau universalūs automobiliai, siūlantys gerai išspręstus kompromisus.

4,2 litro V8 atmosferiniai varikliai be pastangų išjudina apie 1,8 tonos sveriančius banginius. Nors ir šiuose modeliuose jau naudojama kiek naujesnio tipo „Quattro“ visų varančiųjų ratų važiuoklė, praktikoje S6 veikia pagirtinai.

Net ir per storas sniego pusnis šie automobiliai ropščiasi be vargo, o tikrus žiemos iššūkius (o kai kuriems gal ir malonumus) S6 vairuotojai įveiks su šypsena veide. Parduodamų tokių automobilių skelbimus portale Autoplius.lt galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.

Retas, kaip vienaragis – „Honda CRX“

Perskaitę automobilio pavadinimą tikriausiai nesuprantate, kaip CRX gali būti geras pasirinkimas žiemai. Tačiau neskubėkite vertinti knygos pagal jos viršelį.

Portale Autoplius.lt parduodamas nepaprastas „Honda CRX“– įdomiai sugalvotas ir gerai įgyvendintas projektas. Variklio galingumas turbokompresoriaus pagalba padidintas beveik dvigubai – iki 222 AG. O per keramikinę sankabą bei mechaninę pavarų dėže siunčiami „arkliai“ keliauja į visus varančiuosius ratus.

Standartinių tokių automobilių „Honda“ negamino, tačiau gabūs auksarankiai pritaikė visų varančiųjų ratų važiuoklę nuo visureigio. Taigi, net ir tokiam žemam automobiliui apsnigtos įkalnės bus vieni juokai.

Raliu kvepianti „Toyota Celica GT-Four“

Šalia įprastų ralio automobiliais vadinamų „Subaru Impreza WRX STI“ bei „Mitsubishi Lancer Evolution“ modelių galėtų figūruoti ir vienas arba kitas retesnis pasirinkimas. Keletas pavyzdžių – kasmet vis labiau brangstantys itališkieji „Lancia Delta HF Integrale“ arba ne dažniau sutinkami „Toyota Celica GT-Four“.

Būtent toks japoniškas automobilis parduodamas portale Autoplius.lt su kuklia 3,6 tūkst. eurų kainos etikete. Tačiau tai – dešiniavairis automobilis, o net tokių versijų kainos Europoje prasideda maždaug nuo 8 tūkst. eurų. Šį Lietuvoje parduodamą „Celica GT-Four“ viešame eisme naudoti bus galima nuo sausio 1 dienos, kada įsigalios leidimas eksploatuoti dešiniavairius automobilius.

Nuo įprastų 6 kartos „Celica“ modelių „GT-Four“ versijos išsiskiria galingesniu 2,0 litrų „Turbo“ varikliu (apie 240 AG), visais varančiais ratais bei kosmetinėmis detalėmis. Tik šių modelių variklio gaubte yra anga, per kurią iš variklio skyriaus dideliu srautu išeina karštas oras, o galą puošia aukštas spoileris.

Labai piktas amerikietiškas „Mitsubishi Eclipse“ pusbrolis

Nuo 1989 iki 1994 metų JAV rinkai buvo gaminami pirmos kartos „Eagle Talon“ modeliai. Jie buvo surenkami DSM gamykloje – bendro „Chrysler“ ir „Mitsubishi“ kapitalo įmonėje.

Galingiausios versijos su visais varančiaisiais ratais turėjo „Mitsubishi Lancer Evolution“ modeliuose matytą 4G63 variklį, kurio galia siekė beveik 200 AG. Šie motorai pramonėje žinomi dėl itin didelio galios rezervo, o portale Autoplius.lt parduodamas toks „Mitsubishi Eclipse“ pusbrolis turi net 460 AG.

Automobilio aprašymą sudaro išsamus modifikacijų sąrašas – visas variklis perdarytas taip, kad tokį galingumą atlaikytų be didelio streso. Šis „Talon TSI“ šaltuoju metų sezonu yra tikras ginklas, o sulaukus vasaros juo nebūtų gėda sudalyvauti ir „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse.

Norintiems išskirtinio, nenuvertėjančio automobilio – itališkas sedanas

„Alfa Romeo 155 Q4“ sedanas galbūt ir nenustebintų praeivių su konservatyvia savo išvaizda. Tačiau tokių su visais varančiais ratais versijų buvo pagaminta tik apie 2700.

155 Q4 iš tiesų turi gilias ralio šaknis. Nors ir „Alfa Romeo 155“ pasaulio ralio čempionate nedalyvavo (gamintojas su šiuo modeliu daugiau dėmesio skyrė Vokietijos DTM lenktynėms), visgi po kampuotu 155 Q4 kėbulu slepiasi „Lancia Delta Integrale“ viduriai – 2,0 litrų variklis su turbokompresoriumi ir pastarajame modelyje naudota važiuoklė.

Vienintelė problema su tokiu automobiliu žiemą – padidėjusi rizika padaryti ar patekti į eismo įvykį. O būtų labai gaila, jeigu vienas iš (tikriausiai) kelių tokių egzempliorių Lietuvoje būtų sudaužytas. Kaip tik toks automobilis parduodamas portale Autoplius.lt, o skelbimą galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.

Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su m.autoplius.lt slapukų politika. Daugiau apie slapukus.
X