Nr.1
Lyderio privalumai
Atgal
Straipsniai

Variklių istorija: 1. V formos jėgainės

Automobilio istorija šiandien neįsivaizduojama be vidaus degimo variklio. Jų per daugiau nei šimto metų istoriją buvo įvairiausių tipų, tačiau vieni populiariausių – V formos motorai. Pirmąjį V formos variklį 1988-aisiais pristatė Gottliebas Daimleris ir Wilhelmas Maybachas (1050 cm3 darbinio tūrio, kuris prie 900 aps./min. išvystė 4 AG), o iki šiandien jie tapo automobilio galios sinonimu. Straipsnis parengtas pagal Topspeed.com ir kitus šaltinius internete.

V4

Tai yra nedidelis, keturių cilindrų V formos variklis. Dėl paprastesnės konstrukcijos, kur kas labiau prigijo l4 – keturių cilindrų eilėje varikliai. Jie populiariausi ir šiandien
Pirmąjį V4 variklį 1922 m. pristatė „Lancia“ ir gamino jį iki 1960-ųjų. Vėliau V4 privalumus atrado „Ford“, tokie varikliai buvo montuojami į „Essex“ bei „Taurus“ modelius. Septintame dešimtmetyje „Ford“ Europos padalinys pradėjo gaminti V6 jėgaines, kurios buvo montuojamos į „Capri“, „Cologne“ ir kitus automobilius.

V6

Variklį tokiu pavadinimu galima pavadinti populiariausiu visoje „V“ gamoje. Tai yra antra dažniausiai pasitaikanti cilindrų konfigūracija šiandieniniame automobilyje – populiaresnė yra tik l4. V6 buvo pamėgtas dėl savo kompaktiškumo – net ir priekiniais ratais varomi automobiliai, po kurių variklio dangčiu reikia sukišti ne tik motorą, bet ir pavarų dėžę, gali turėti V6 jėgainę.
Pirmasis V6 variklis buvo pristatytas... Italų „Lancia“. 1924-aisiais tokios konfigūracijos variklį turėjo „Lancia Lambda“. Iki pat 1950-ųjų, kol patobulintas V6 nebuvo pradėtas montuoti į „Lancia Aurelia“, kiti gamintojai nekreipė dėmesio į šiuos variklius. Proveržį šioje srityje padarė „Buick Special“. Nors tai nebuvo labai sėkmingas automobilis, tačiau žmonės jį įsiminė būtent dėl V6 motoro. Praėjus keliems metams, V6 jėgaines pradėjo kurti vis daugiau gamintojų, o 1983-aisiais „Nissan“ tapo pirmuoju Japonijos gamintoju, pristačiusiu V6 konfigūracijos variklį. Šių motorų serijai buvo suteiktas VG pavadinimas.

V8

Populiarus pasirinkimas prabangiuose sedanuose. Aštuonių cilindrų variklio darbinis tūris retai būna mažesnis nei 4 litrai, o egzistuoja pavyzdžių, kai šis pasiekia 8,5 l ar daugiau.
Pirmasis V8 variklį sukūrė „Rolls-Royce“ – jis buvo talpintas į „Legalimit“ automobilius. Masinę V8 gamybą pradėjo „Cadillac“, kurie nuo 1914-ųjų sukūrė daug automobilių, kurie turėjo šios konfigūracijos variklius. Pirmasis „Cadillac“ modelis su V8 buvo vadinamas „Type 51“. Jis turėjo 5,1 l darbinį tūrį bei išvystė 70 AG. Modelis pasižymėjo ir kare – JAV pirmojo pasaulinio karo metu nupirko daugiau nei 2 tūkst. „Cadillac“ modelių su V8 varikliais.
V8 varikliai nuo pat sukūrimo buvo giriami už didelį sukimo momentą, pasiekiamą prie nedidelių variklio apsisukimų – tai reikšdavo, kad įkalnę galima įveikti važiuojant aukštesne pavara. Legendinis „Cadillac“ variklis buvo atnaujintas 1923-aisiais – jo galia padidinta iki 83,5 AG. L formos variklio galvutę turėjęs „Cadillac“ V8 pateko į įtakingo žurnalo „Ward‘s auto“ sudarytą geriausių XX amžiaus variklių dešimtuką.

V10

Pirmą kartą V10 jėgainė į automobilį įmontuota 1994-aisiais – tokiu motoru galėjo pasigirti „Dodge Ram“. Tačiau nei tuomet, nei dabar V10 varikliai nėra populiarūs: V12 yra vos labiau sudėtingas kūrinys, bet jo galimybės kur kas didesnės, o V8 yra žymiai ekonomiškesnis.

V12

Tai yra labai sklandžiai dirbantis ir mažai vibracijų skleidžiantis variklis, todėl jis mėgstamas aukštesnės klasės automobiliuose.
Pirmasis V12 buvo įmontuotas 1912-aisiais į „Packard Double Six“, bet dar iki antrojo pasaulinio karo pradžios V12 jėgaines pamėgo daugelis prabangių automobilių gamintojų: „Cadillac“, „Lincoln“, „Franklin“, „Rolls-Royce“ ir kiti.
Po II pasaulinio karo V12 prarado populiarumą Jungtinėse Valstijose – čia juos išstūmė V8 jėgainės. V12 kūrimu ir tobulinimu užsiėmė europiečiai – visų pirma, sportiškų automobilių gamintojai „Ferrari“ ir „Lamborghini“. „Jaguar“ V12 variklį sukūrė 1971-aisiais ir tokią konfigūraciją naudojo iki 1997-ųjų, analogiškus motorus turėjo ir BMW, „Mercedes-Benz“ bei kiti gamintojai.

Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su autoplius.lt slapukų politika. Daugiau apie slapukus.
Sutinku