Nr.1
Lyderio privalumai
Atgal
Straipsniai

„Dodge Viper“: odė legendiniam automobiliui

Jau beveik aišku, kad po 2017-ųjų legendinis „Dodge Viper“ nebebus gaminamas. Europoje jis niekada nebuvo populiarus, tačiau didžiulis variklis priekyje, užpakaliniai varomieji ratai bei klasikinio kupė kėbulas nepaliko abejingų. Carthrottle.com prisimena įsimintiniausius sportiško V10 variklį turinčio kupė istorijos momentus.

Originalusis „Viper“

1992-ieji. Pristatomas kupė kėbulą turintis „Viper“ su V10 varikliu, 400 arklio galių bei 0-100 km/val. per 4,5 sek. Komforto čia buvo mažai, kaip ir elektroninių stabilumo sistemų. ABS? Pasvajokite. Stabilumo kontrolė? Tikrai ne. Pirmasis „Viper“ tarsi rėkė: „Vairuok mane, jeigu sugebėsi.“

GTS-R

1997-aisiais „Viper Team Oreca“ nugalėjo FIA GT2 čempionate ir ta proga išleido 100 „gatvinių“ „Viper GTS-R“. Jie turėjo lenktyninio „Viper“ įkvėptą aerodinamikos paketą, „Oreca“ paženklintus penkių taškų saugos diržus ir dar kelis sportinius atributus. Žinoma, bene svarbiausias jų – firminėmis tapusios mėlynos juostos.

Beveik kopijos

Nuotraukoje esantys automobiliai labiau primena „Alfa Romeo“ nei amerikietiškus galiūnus, tačiau tai – tik pirmas įspūdis. Abu šie automobiliai sukurti „Zagato“ įmonės „Alfa Romeo“ gimtadieniui. Dešinėje – „Zagato TZ3 Corsa“, o kairėje – „TZ3 Stradale“.
Vis dar itališka? Nuimkite kėbulo apdailas ir po jomis rasite... „Dodge Viper“. Tiksliau – „Dodge Viper ACR-X“. Jų buvo pagaminti vos devyni.

2000 GTS-R konceptas

Tai vienintelis šiame sąraše esantis automobilis, kurio nusipirkti fiziškai neįmanoma – tai koncepcinis modelis. Kita vertus, priešingai nei daugelis konceptų, šis yra pilnai funkcionuojantis ir buvo pavadintas „lenktynių įkvėptu, gatvei skirtu koncepciniu automobiliu“. Jis pagamintas iš vientiso anglies pluošto gabalo, yra penkiais centrimetrais žemesnis nei standartinis to meto „Viper“ bei daugiau nei septyniais centimetrais platesnis. Variklis čia taip pat galingesnis – V10 jėgainė išvysto 493 AG, lygiai penkiomis dešimtimis daugiau, nei standartinis tuomet gamintas „Viper“.

Time Attack

Oranžinis „Viper“ taip pat vertas dėmesio. Jis buvo pažymėtas „Time Attack“ ženkleliu, turėjo lenktynių trasoms pritaikytą itin kietą pakabą, agresyvų anglies pluošto galinį oro aptaką, priekinį spoilerį ir buvo apautas kibiomis „Pirelli P Zero Corsa“ padangomis. Viso to rezultatas – bene 700 procentų padidėjusi prispaudžiamoji galia važiuojant didesniu nei 240 km/val. greičiu.
Viso šių „Viper“ buvo pagaminta pusantro šimto: 93 buvo nudažyti „TA Orange“, 33 – „Venom Black“, o dar 33 – „Bright White“ spalvomis.

ACR 2016

Dar sportiškesnis „Viper“ pasirodė 2015-aisiais. Čia atsirado papildomai užsakomas aerodinaminis paketas, pavadintas „Extreme Aero“, ir sukuriantis 800 kg prispaudžiamąją galią važiuojant 240 km/val. greičiu. Fizikoje nesigaudantiems žmonėms tai turbūt mažai ką sako, tad pateikiame ir kitą faktą: dėl beprotiškai pagerėjusios aerodinamikos automobilio maksimalus greitis sumažėja nuo 330 iki 286 km/val. Tačiau „Viper“ tampa daug geriau valdomas važiuojant dideliu greičiu.

Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su autoplius.lt slapukų politika. Daugiau apie slapukus.
Sutinku