Nr.1
Lyderio privalumai
Atgal
Straipsniai

Didžiausi automobilių sporto karalienės F-1 skandalai

Automobilių sporto karalienė „Formulė-1“ vadinama ne be reikalo. Čia greičiausi lenktynininkai, didžiausi biudžetai ir geriausias dėmesys, lyginant su bet kuria kita automobilių sporto rūšimi. Tie patys dėsniai galioja ir skandalų sferoje: mažų nesusipratimų čia nebūna. Carthrottle.com siūlo prisiminti, kokie didžiausi skandalai yra sudrebininę ne tik pirmos formulės, bet ir visą automobilių sporto pasaulį.

Komandos paliepimas: daryk avariją

Vienas didžiausių pastarojo dešimtmečio F-1 skandalų - tyčia sukelta avarija. 2008-ųjų Singapūro GP lenktynėse Nelsonas Piquet jaunesnysis „Renault“ komandos paliepimu tyčia sukelė avariją, po kurios į trasą išvažiavo saugos automobilis. Jis padėjo komandos draugui Fernando Alonso nugalėti lenktynėse.
Paslaptis neišaiškėjo dar metus. Kai brazilas 2009-aisiais buvo išmestas iš komandos, N.Piquet pripažino, kad avariją padarė komandos paliepimu.
Šis skandalas kainavo kėdę „Renault F1“ komandos vadovui Flavio Briatore ir vyriausiajam inžinieriui Patui Symondsui. Pirmasis buvo nubaustas pašalinimu iš F-1 visam gyvenimui, antrasis - penkiems metams.

Šnipas

2007-ųjų sezone paaiškėjo, kad vienas iš „Ferrari“ inžinierių Nigelis Stepney slapta perdavinėjo konfidencialią informaciją apie komandos automobilį „McLaren“ atstovui Mike’ui Coughlanui.
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) atliko išsamų tyrimą ir nepasigailėjo britų komandos: „McLaren“ gavo100 milijonų dolerių baudą ir 2007-ųjų sezone buvo pašalinta iš konstruktorių įskaitos.

Išsiplečiančios padangos

Praėjus trims metams po „Michelin“ grįžimo į F-1, įmonė įsipainiojo į rimtą skandalą. Jos pagrindinė konkurentė „Bridgestone“ atskleidė, kad „Michelin“ padangos naudojimo metu išsiplėsdavo ir suteikdavo bolidams daugiau sukibimo.
FIA atliko tyrimą iš išsiaiškino, kad išsiplėtusi „Michelin“ padanga neatitiko nustatytų reikalavimų F-1, tačiau gamintojas iš čempionato nebuvo pašalintas. Po šio skandalo buvo priimtas nutarimas, kad bolidų padangų plotis yra matuojamas ne tik lenktynių pradžioje, bet ir jų pabaigoje.

Ventiliatorius

1978-aisiais „Brabham“ sudrebimo pirmos formulės pasaulį. Švedijos GP lenktynėse komanda pristatė BT46 bolidą, kuris gale turėjo ventiliatorių. Tikslas - padidinti prispaudžiamąją galią, o ventiliatorius tiesiog prisiurbdavo formulės užpakalį prie asfalto. Tiesa, komanda tikrąjį tikslą pridengė būtinybe gerinti aušinimą.
Bolidas lenktynėse pasirodė tik kartą - tiesa, tai buvo pergalingos lenktynės Niki Laudai. Komandos konkurentės nedelsdamos pasipiktino tokiu sprendimu ir pagrasino palikti F-1, jeigu Bernie Ecclestone’as (tuometinis „Brabham“ savininkas iš šviežiai išrinktas F-1 konstruktorių asociacijos prezidentas) toliau leis varžytis tokiu bolidu.

Finišo šešetukas

2005-ųjų lenktynės JAV yra vienos prasčiausių per visą F-1 istoriją. Jas baigti sugebėjo tik šeši lenktynininkai, o likusieji pasuko į techninio aptarnavimo zoną po apšilimo rato. Argumentas - prastos „Michelin“ padangos.
Tuomet galiojo vieno padangų komplekto lenktynėms taisyklė ir „Michelin“ susidūrė su didele problema - šio gamintojo padangos neištverdavo visų lenktynių. Siekdami padidinti padangų tarnavimo laiką, „Michelin“ inžinieriai persistengė ir buvo pristatytos itin mažai sukibimo turinčios padangos. Treniruočių sesijoje ir kvalifikacijoje ne vienam vairuotojui patyrus avariją, septynios komandos nutarė boikotuoti lenktynes. Jose dalyvavo tik „Ferrari“, „Jordan“ ir „Minardi“, o nugalėjo Michaelis Schumacheris.

Sustojimas kvalifikacijoje

2006-ųjų Monako GP lenktynių kvalifikacijoje Michaelis Schumacheris buvo užsitikrinęs „Pole“ poziciją, tačiau iki kvalifikacijos pabaigos buvo likusios kelios minutės, per kurias jo laikas galėjo būti pagerintas. Vokietis nusprendė suvaidinti incidentą ir sustojo vienoje lėčiausių trasos vietų, prie vadinamųjų „Rascasse gate“. Iš paskos važiavę lenktynininkai išvydo teisėjų mojuojamas geltonas vėliavas, turėjo sulėtinti tempą ir pamiršti svajones apie vieno rato įveikimo laiko pagerinimą.
Situaciją ištaisė teisėjai. Supratę, kad M. Schumacheris sustojo ne dėl techninio gedimo, o tyčia, jie nustūmė vokietį į starto rikiuotės galą.

Dviguba kėbulo konstrukcijas

Vienas keisčiausių automobilių, kada nors pašalintų iš F-1, yra 1981-aisiais pristatytas „Lotus 88“. Jis turėjo dvigubą kėbulo konstrukciją. Vidinė laikė vairuotojo kokpitą ir judėjo nepriklausomai nuo išorinės, kuri turėjo sąlytį su asfaltu.
Legendinis inžinierius Colinas Chapmanas nemanė, kad toks sprendimas nelegalus, tačiau komandos konkurentės su tuo nesutiko ir FIA šį bolidą uždraudė.

Čempionas bet kokiu būdu

Michaelis Schumacheris į bene didžiausią skandalą įsivėlė 1997-aisiais, kai paskutiniame to sezono etape, Europos GP, tyčia sukėlė avariją. Jis pirmavo bendroje lenktynininkų įskaitoje ir lenktynėse, tačiau pagrindinis jo konkurentas Jacquesas Villeneuve’as važiavo jam iš paskos ir buvo greitesnis. Jeigu J. Villeneuve’as būtų finišavęs pirmas, o M. Schumacheris antras, čempiono titulas būtų atitekęs kanadiečiui.
Ką daryti? J. Villeneuve’as viename posūkyje lenkė M. Schumacherį, o pastarasis tyčia įvažiavo į kanadiečio bolido šoną, tuo siekdamas pašalinti tiek save, tiek konkurentą iš lenktynių ir čempiono karūną užsikrauti sau. Deja. J. Villeneuve’o bolidas liko nepažeistas, o vokietis lenktynių po incidento tęsti nebegalėjo. „Karma is a bi***“, o M. Schumacherio rezultatai buvo anuliuoti iš viso 1997-ųjų čempionato.

Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su autoplius.lt slapukų politika. Daugiau apie slapukus.
Sutinku