Nr.1
Lyderio privalumai
Atgal
Straipsniai

5 geriausi auksinės ralio eros „Group B“ automobiliai

„Group B“ ralio laikus daugelis vis dar laiko auksiniu klasikinio ralio amžiumi. Nuo 1982 iki 1986-ųjų ralio automobiliai neturėjo galios ribojimų ir daugelis jų išvystė daugiau nei 500 AG. Dėl įspūdingo garsų ir neeilinių vaizdų varžybose ralio populiarumas tuomet priartėjo prie „Formulės-1“. Viskas baigėsi po suomio Henri Toivoneno tragiškos avarijos 1986-ųjų „Tour de Corse“, nusinešusios tiek jo, tiek šturmano gyvybes. Tačiau prisiminti auksinius laikus verta, o ypač – šios kartos automobilius. Viso jų buvo 56-i, tačiau „Red Bull“ išrinko penkis, pelniusius daugiausiai gerbėjų simpatijų visame pasaulyje.

Audi Quattro

Geriausias momentas: Hannu Mikkola ir Stigo Blomqvisto pergalės pasaulio ralio čempionatuose prie „Quattro“ vairo 1983 ir 1984 metais.
Blogiausias momentas: „Audi“ sprendimas pasitraukti iš B grupės ralio po 1986-ųjų tragiškos avarijos Portugalijos ralyje.
Kodėl ji čia? „Quattro“ yra turbūt įtakingiausias automobilis viso pasaulio ralio istorijoje. Čia buvo daug evoliucijas inicijavusių automobilių, bet niekas nepadarė tokios didelės įtakos kaip „Audi“.
Automobilių gamintojai nenorėjo ralyje montuoti keturių varomų ratų transmisijų motyvuodami dideliu svoriu ir sistemos kompleksiškumu, kuris panaikins visus įmanomus privalumus. Tačiau kai 1980-aisiais debiutavo „Quattro“ (dar prieš B grupės atsiradimą), visam pasauliui buvo įrodyta, jog gerai subalansuota keturių varančių ratų sistema yra nauja ralio mada.
Ralio gerbėjai dar šiandien dalijasi vaizdais, kaip 600 AG išvystanti „Audi Quattro“ lekia ralio trasomis, o jos penkių cilindrų variklis skleidžia dvievišką garsą.

Lancia Delta S4

Geriausias momentas: Henri Toivinenas nugalėjo debiutiniame automobilio ralyje „Lombard RAC Rally“ 1985-aisiais.
Blogiausias momentas: H.Toivoneno tragiška avarija 1986-aisiais.
Kodėl ji čia? „Delta S4“ idealiausiai tinka apibūdinti B grupės ralio automobilį: mažas ir beprotiškai galingas.
Iki 1985-ųjų „Lancia“ garsėjo 037 kupė, tačiau užpakaliniais ratais varomas modelis vis labiau atsilikdavo nuo keturiais ratais varomų konkurentų. Ką daryti? Inžinieriai sugalvojo sprendimą: „Delta S4“, turinti keturis varančius ratus, variklį su turbina ir kompresoriumi.
Pirmus du ralius „Lancia“ laimėjo, tačiau 1986-ųjų „Tour de Corse“ Henri Toivoneno ir Sergio Cresto avarija baigėsi abiejų ekipažo narių mirtimi. Šis incidentas pabaigė „Group B“ istoriją.
Nepaisant to, pagal „Goup A“ reikalavimus paruoštas „Delta“ nugalėjo dar tris kartus, tapdamas vienu sėkmingiausių ralio automobilių per visą šio sporto istoriją.

Peugeot 205 T16

Geriausias momentas: Du iš eilės čempionų titulai 1985 ir 1986 metais (vairuotojai – Timo Salonenas ir Juha Kankkunenas).
Blogiausias momentas: Ari Vataneno avarija 1985-ųjų Argentinos ralyje, sugriovusi jo karjerą ir vos nekainavusi gyvybės.
Kodėl jis čia? Vėlyvojoje „Group B“ eroje „Peugeot“ neturėjo lygiaverčių konkurentų.
Devintojo dešimtmečio pasaulio ralio čempionato lyderiai – taip galima vadinti „Peugeot“, kurių 205 T16 automobilius vairavo tokios žvaigždės kaip A. Vatanenas, Michele Mouton bei J. Kankkunenas, o komandos vadovu buvo Jeanas Todtas, vėliau tapęs „Formulės-1“ „Ferrari“ vadovu, o nuo 2009-ųjų einantis Tarptautinės automobilių federacijos prezidento pareigas.

Ford RS200

Geriausias momentas: Kalle‘o Grundelio trečioji vieta debiutiniame ralyje 1986-aisiais Švedijoje.
Blogiausias momentas: Privačios komandos, važiavusios RS200 automobiliais, tragiška avarija 1986-ųjų Portugalijos ralyje.
Kodėl jis čia? Klasikinės „Group B“ formos automobilis nebuvo pats galingiausias (400 AG), tačiau gebėjo varžytis su greičiausiais.
Nors niekada nepademonstravo savo tikrojo potencialo, „Ford RS200“ laikomas B grupės ralio legenda. „Ant popieriaus“ jis buvo silpnesnis ir lėtesnis už konkurentus, tačiau realybėje vaizdas buvo kiek kitoks ir „Ford“ automobiliai buvo pajėgūs spardyti užpakalius kitiems. Nors B grupėje „Ford“ istorija buvo trumpa, jo vėlesnė sėkmė ralio krose įrodo, kad tuo metu „Ford“ buvo pernelyg nuvertintas automobilis.

MG Metro 6R4

Geriausias momentas: Tonu Pondo trečia vieta debiutiniame automobilio ralyje 1985-aisiais („Lombard RAC Rally“).
Blogiausias momentas: „Group B“ istorija šiam automobiliui tetruko šešis mėnesius
Kodėl ji čia? Tai bene dailiausias B grupės ralio automobilis
2,9 l V6 atmosferinis variklis išvystė 410 AG, kurio patobulinta versija buvo patalpinta į „Jaguar XJ220“ superautomobilį. 6R4 turėjo trumpą ratų bazę ir todėl buvo itin sunkiai valdomas važiuojant dideliu greičiu, tačiau aštriuose posūkiuose buvo nepralenkiamas.

Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su autoplius.lt slapukų politika. Daugiau apie slapukus.
Sutinku