2018 metų pabaigoje „Volkswagen“ pristatė trečiosios kartos „Touareg“ – didžiausią visureigį, skirtą Europos rinkai. Ir šis modelis akimirksniu tapo naujuoju markės flagmanu.

Pagal naujausią dizaino kryptį suprojektuotas padidinto pravažumo modelis žengė didelį žingsnį prestižinių automobilių segmento link. Matant tik naujojo „Touareg“ siluetą nevaldomai kyla asociacijos su „Audi Q7“.

Rafinuotos kėbulo linijos, stilingai priderinti matriciniai LED žibintai bei išryškinti pečių linijos motyvai virš galinių arkų nuteikia optimistiškai – atrodo, kad anksčiau santūriu ar kiek per daug konservatyviu vadintas modelis gavo gerą agresijos įskiepį. O agresyvumas tinka kone bet kokiam automobiliui.

Trečios kartos „Touareg“, anot gamintojo, iš pagrindų keičia ryšį tarp vairuotojo (arba keleivių) ir automobilio. Vokiečiai teigia, kad žmonėms nebereikės adaptuotis, norint jaustis maloniai prie šio modelio vairo, mat „Volkswagen“ visureigis tai padarys pats – prisitaikys prie kiekvieno.

Atvėrus dideles ir sunkias dureles vairuotoją pasitinka labai racionaliai, į vairuotoją orientuotas gerai įrengtas interjeras, kurio pagrindinis akcentas – ryškus (full HD raiškos), 15 colių skersmens liečiamas ekranas.

Šoktelkime į netolimą praeitį – prieš pora dešimtmečių tokio skersmens monitoriai buvo naudojami namų kompiuterių pramonėje, o dabartiniai buitiniai nešiojami kompiuteriai turi mažesnį vaizduoklį nei šis visureigis.

Platus ekranas – puikus dabartinių tendencijų automobilių pramonėje atvaizdas. Šiuo planšetiniu ekranu valdomos visos esminės automobilio funkcijos, pradedant klimato kontrole ar garso aparatūra, baigiant įvairiais važiavimo režimais, nustatymais bei saugumo technologijų aktyvavimu ar veikimo režimo pakeitimu.

Iš vienos pusės, panašu, kad fizinių mygtukų ateities automobiliuose liks vis mažiau, tačiau kai kuriose situacijose jų tikrai trūks. Bent jau kol kas. Važiuojant tenka nukreipti akis nuo kelio, norint atlikti elementarius veiksmus. Tačiau tai – tik laikinas bei neišvengiamas evoliucijos laiptelis, kurį, tikėtina, anksčiau ar vėliau perlipsime. Kita vertus, „Audi“ modeliuose matyta pramoginė sistema su grįžtamuoju ryšiu veikia gerokai maloniau.

Neprisilietus prie salono detalių gali susidaryti įspūdis, kad tai – prabangus automobilis, tačiau iš tiesų viskas yra šiek tiek arčiau žemės – viduje sėdinčius žmones supančios detalės yra pagamintos plastiko pagrindu. Tačiau bet kuriuo atveju, trečioji karta yra visa galva aukščiau už „Touareg“ įpėdinį – antrosios kartos modelį.

Tai ypatingai pasijaučia pajudėjus automobiliu iš vietos. Tylus, ramaus būdo visureigis nelygias miestų gatves valgo pusryčiams, o lengva bekelė naujajam „Touareg“ – savotiška žaidimų aikštelė. Įdomų potyrį suteikia visų vairuojamų ratų sistema, kuri kartais leidžia pamiršti, jog rankose – ne kompaktiško hečbeko, o didelio visureigio vairas. Siaurose gatvėse šio modelio apsisukimo spindulys gali stipriai nustebinti.

Šis modelis yra pirmasis tokios klasės visureigis su aktyviuoju šoninio posvyrio stabilizatoriumi, kuris, važiuojant skirtingais režimais, iš pagrindų pakeičia automobilio charakterį. Komfortiškiausioje padėtyje abu tos pačios ašies ratai į kelio nelygumus reaguoja individualiai, taip švelniau sugerdami nelygumus, tačiau suteikdami kėbulo šoninio svyravimo laisvės, tuo tarpu pageidaujant standumo, galima mėgautis vingiuotų kelių teikiamais malonumais.

Galinga „Volkswagen“ 3,0 litrų V6 turbodyzelinė jėgainė be pastangų judina kelių tonų masę net ir į stačias įkalnes, tačiau žavi ir tai, kaip švelniai šis agregatas gali nuvežti iš taško A į tašką B. Juokas juokais, net panašaus dydžio „Audi“ visureigiai su tokiu pačiu varikliu negali pasigirti tokiu sklandžiu pajudėjimu iš vietos – skiriasi pavarų dėžės valdymo programa ir panašu, kad „Volkswagen“ programinė įranga geriau subalansuota daugeliui gyvenimo atvejų.

Trečiosios kartos „Volkswagen Touareg“ subrendo iki „Premium“ segmento. Jeigu ne kai kurios salone panaudotos medžiagos, būtų galima šį visureigį įterpti net tarp gerokai brangesnių „Audi“ modelių, tačiau gamintojas puikiai supranta, kad pigesnis automobilis negali būti geresnis.

Paskutinio „Volkswagen“, siūliusio tiek dėmesio detalėms, komfortui bei patogumui gamyba buvo sustabdyta 2016 metais – tai buvo limuzino klasės sedanas „Phaeton“. Panašu, kad kai kurios jo savybės reinkarnavosi naujajame „Touareg“.