Konservatyvusis automobilių gamintojas „Toyota“ nepasižymėjo dideliais minties šuoliais. Kiekvienas naujas jų automobilis nuo savo pirmtako skirdavosi ne stipriau nei po ilgos plastinės operacijos, o pagrindiniai mazgai buvo kukliai patobulinami, taip neišlipant iš laiko patikrinto produkto apibrėžimo.

Tačiau pristatę penktos kartos „RAV4“ japonai pagaliau nusikrapštė tą ilgai ant nugaros kabėjusią konservatyvaus prekinio ženklo etiketę. Bent jau taip atrodo iš pirmo žvilgsnio.

Naujasis „Toyota RAV4“ debiutavo su visiškai nauja, šokiruojančiai nuo savo pirmtako besiskiriančia išvaizda. Šio modelio genuose galima rasti ne tik JAV rinkai gamintų „Toyota Highlander“, bet ir netikro savo brolio „Lexus NX“ bruožų.

Tai stilingas, aštriomis kėbulo linijomis ir kampuotomis ratų arkomis papuoštas automobilis. Praeiviai mieste jį pastebi gerokai labiau nei ankstesnės kartos modelį. Agresyvus jo priekis bei grakštūs galiniai žibintai sudaro daug sportiškesnio miesto visureigio įspūdį.

Tačiau sportiškumo naujajame „Toyota RAV4“ reikėtų paieškoti, nes nuo pirmo šiuo krosoveriu įveikto metro tampa aišku, kad tai – itin sklandžiai veikiantis bei atpalaiduojantis automobilis. Hibridinės versijos vidaus degimo variklis puikiai suderintas su elektra maitinamu motoru bei itin sklandžia e-CVT bepakope transmisija.

Naujasis „Toyota“ miesto visureigis yra dinamiškas, tačiau ne karštakošiams skirtas automobilis. Bendras agregatų pajėgumas siekia 218 AG bei 221 Nm ir to pakanka, kad iki 100 km/h „RAV4“ pagreitėtų 8 su puse sekundės. Su tokiu dinamikos rezervu lengva integruotis į dinamiškai judantį Lietuvos kelių srautą. Ir kad ir kaip tai skambėtų – tai yra vienas greičiausių šios markės modelių, skirtų Europos rinkai.

Kiek daugiau nei pusantros tonos sveriantis automobilis valdosi tiksliai. Lengva prognozuoti, kaip kėbulas sureaguos į vairu ar pedalais siunčiamas komandas. Visgi, kelyje labiausiai džiugina didesnis gamintojo dėmesys akustiniam komfortui bei patogumams.

„RAV4“ yra gerai izoliuotas automobilis. Įvertinus jo vidutinės apimties gabaritus, galima rašyti aukštą balą už gerai užgesintą vėjo bei padangų keliamą triukšmą. Kadangi nemažą laiko dalį automobilis mieste (ypač – lėtesnėse vietose) važiuoja naudodamas tik elektros energiją, galima sakyti, kad benzininio 4 cilindrų variklio darbo tonas nevargina, o neretai yra išvis nejuntamas.

Tiesa, staigiau akceleruojant vidaus degimo motoras parodo savo balsą ir, tiesą pasakius, šis galėtų būti rafinuotesnis. Tai – lyg operos solistas po sunkaus savaitgalio. Kai kurie gamintojai šią problemą išsprendė pasirinkę kitokius – 3 cilindrų plataus naudojimo variklius, kurių garsas gerokai žavesnis. Tačiau „Toyota“ renkasi laiko patikrintus mazgus ir būtų naivu tikėtis, kad šį 2,5 litro 4 cilindrų variklį gamintojas netrukus pakeis dėl kažkokių subjektyvių, keliems priekabiems vairuotojams arba tiesiog dėl vienam procentui klientų svarbių priežasčių.

Visgi, palyginus su pirmtaku, penktosios kartos „RAV4“ hibridas rodo daug geresnį charakterį vien dėl geriau veikiančios transmisijos. e-CVT bepakopė pavarų dėžė neleidžia taip staigiai sukelti sūkių ir iš esmės nebėra tokia guminė, kaip anksčiau. Tai ne tik sustiprina automobilio dinamines charakteristikas, bet ir prideda pasitikėjimo užmiestyje lenkiant kitas transporto priemonės.

Nors ir salone dominuoja ekonominės klasės medžiagos, nekyla nė menkiausias noras abejoti surinkimo kokybe. Daug minkštų paviršių bei logiškas funkcijų valdymo išdėstymas sudaro jaukumo pojūtį. Tiek visureigio priekyje, tiek gale sėdintys žmonės jaus malonų erdvumo pojūtį. Galima pagirti japonus už tai, kad jie patobulino pramoginę sistemą, su kuria, atrodė, jau buvo neišskiriami.

Centre sumontuotas nėra pats geriausias savo klasėje nei dėl ryškumo, nei dėl operacinės sistemos greičio, tačiau logiškai aplink liečiamą plotą išdėstyti fiziniai mygtukai reikalaus mažesnio blaškymosi norint atlikti elementarias užduotis.

Iš esmės tai automobilis tiems, kuriems ketvirtos kartos atnaujinti „RAV4“ buvo pernelyg primityvūs dėl konservatyvios savo išvaizdos bei pasenusių sprendimų interjere. Galbūt dažnas vairuotojas būtų mielai persėdęs į „Lexus NX“ serijos visureigius, tačiau šie atgrasė dėl didesnės kainos etiketės arba pernelyg drastiškų sprendimų dizaine. Laiptelis nuo atnaujinto 4 kartos „RAV4“ ir „NX“ visureigių buvo tiesiog per didelis. Lygiai iki šio momento.

„Toyota“ su penktos kartos „RAV4“ užėmė labai taktišką poziciją – pateikė racionalesnį pasiūlymą nei bet kada anksčiau. Gamintojas po savo sparnu taikosi prisijaukinti ne tik tuos, kurie jau seniai lojalūs „Toyota“ prekiniam ženklui, bet ir šio ženklo kritikus, kurie savo argumentus pateikia su juntamu subjektyviu konservatyvumo prieskoniu.

Naujasis „RAV4“ išsiskiria ne tik iš kitų savo segmentų automobilių, bet ir taikosi į aukštesnę klasę. Ir įdomiausia, kad iki jos trūksta visai nedaug.