1986 – 1994 metais prancūzų koncernas „Renault“ gamino didelių šeimyninių automobilių segmentui skirtus modelius, pavadintus 21. „Renault 21“ buvo surenkami tiek su sedano, tiek su universalo kėbulais. Kultinio automobilių dizainerio Giogretto Giugiaro suprojektuoti modeliai buvo orientuoti į prabangą, o variklių gamoje buvo ir agregatų su turbokompresoriais, kurie nupieštų plačią šypseną net šiandienos vairuotojams.

Tačiau visame pasaulyje automobiliai ėmė apvalėti, didėti ir sunkėti. Pagrinde – dėl saugumo standartų. Todėl kampuotą „Renault 21“ vėliau pakeitė vis dar gatvėse sutinkami „Laguna“ – jų buvo net trys kartos. „Laguna“ odisėja tęsėsi kiek daugiau nei du dešimtmečius – nuo 1993 iki 2015 metų. Ir vietoje ketvirtos kartos „Laguna“ modelių „Renault“ sugalvojo supažindinti vairuotojus su naujuoju savo talismanu ekonominės klasės automobilių D segmente.

Bet iškart po pirmųjų „Renault Talisman“ eskizų buvo aiškus prancūzų tikslas: jie siekė atriekti kuo didesnę „Volkswagen Passat“ užimamo pyrago dalį. 2015 metų rudenį vykusioje Frankfurto automobilių parodoje nutraukus paslapties skraistę nuo naujojo prancūziško sedano buvo galima daryti prielaidą, kad vien prancūzišku stiliumi ir mada „Renault“ tikrai atsirieks dalelę vokiškų automobilių vairuotojų.

Bet stilius ir mada nėra vieninteliai „Talisman“ koziriai. Nors ir pastarųjų ingredientų šiame automobilyje išties netrūksta. Puikiai atkartota „Renault“ dizaino kryptis naujajam sedanui (arba universalui) suteikia agresyvų priekį. Tačiau žvelgiant iš šono susidaro įspūdis, kad šis modelis turi stebėtinai mažai „Renault“ markei būdingo identiteto. Atrodo, lyg šis sedanas būtų atkeliavęs iš kiek prabangesnio segmento.

Atvėrus automobilio duris vairuotoją pasitinka išmanus salonas. Kiekvienas žmogus gali susikurti sau jaukią aplinką – „Talisman“ siūlo galimybę keisti ne tik prietaisų skydelio stilių, bet ir vidaus apšvietimo spalvą, jos intensyvumą. Kelių mygtukų spustelėjimu galima susikurti sau patrauklią aplinką, nusistatyti priekinių sėdynių masažo programą bei visų pagrindinių komponentų charakterį.

Reakcija į akceleratoriaus paspaudimą, pakabos kietumą, pavarų dėžės elgesį, vairo kolonėlės nustatymus bei visų vairuojamų ratų sistemos charakterį „Renault“ siūlo nusistatyti pagal individualius vairuotojo poreikius. Vienas įdomesnių privalumų šiame modelyje – „4Control“ sistema, kuri valdo galinių ratų pasisukimo kampą.

Važiuojant nedideliu greičiu bei sukinėjant automobilio vairą į šonus galima pajausti, kaip galiniai ratai padeda valdyti ganėtinai stambių gabaritų modelį. Atrodo, kad vairo ratas reikalauja menkiausio prisilietimo, kad „Talisman“ priekis riedėtų norima trajektorija. Kitas smagus momentas – vaizdas per veidrodėlius. Pavingiavus vairu apsnigtame kelyje, matysite ne 4 vėžes, o 2 – tai visų vairuojamų ratų technologijos triukas.

Visi vairuojantys ratai ne tik mažina apsisukimo spindulį, bet prie didesnio greičio keičiant eismo juostą ar atliekant lenkimo manevrus geriau išlaiko automobilio stabilumą. Prancūzai didžiuojasi savo „4Control“ technologija, nes joks kitas gamintojas, anot „Renault“, tokios sistemos nenaudoja ekonominės klasės šeimyniniuose automobiliuose.

Žinutė, kad tiek „Talisman“, tiek „Espace“ dalinasi ta pačia platforma galbūt sužadins skeptikus, kurie paruoš savo kritikos strėles, nutaikytas į prancūziško sedano dinamiškumą. Tačiau skubėti to daryti nereikėtų. „Renault Talisman“ yra 200 kg lengvesnis bei gerokai aptakesnis už šeimyninį vienatūrį.

Oro aptakumas išmatuojamas moksliškai ir išreiškiamas koeficientu Cd, kuris „Talisman“ atveju siekia vos 0,27. Tačiau gebėjimą efektyviai kirsti orą galima pamatuoti ir ausimis – šio sedano viduje net ir prie maksimalaus greitkelyje leistino greičio išlieka pakankamai ramu. Galbūt dyzelinio variklio triukšmas gali sujudinti akustinio komforto skalę, tačiau vertinant bendrai, tai – ramus, užmiestyje labai atpalaiduojantis automobilis.

Kaip ir kai kuriuose kituose prancūziškuose automobiliuose, taip ir šiame galima rasti ir įvairių keistenybių. Pavyzdžiui, galinio vaizdo kamerą galima įsijungti prie bet kokio greičio (kažin ar iš to yra kokia nauda, bet tai – smagi detalė), tuo tarpu sedano bagažinės atidarymo mygtukas – kone keisčiausias kompromisas tarp minimalistinio dizaino ir reikalingos funkcijos.

Dailioje galinėje dalyje jis – lyg koks apgamas. Tačiau spustelėjus tą keistą kvadratėlį atsiveria durys į labai gilią bagažinę. Ji savo segmente tikrai nebijo konkurencijos nei iš Vokietijos, nei iš Japonijos atstovų.

Su „Renault Talisman“ Prancūzijos pramonės gigantė nutūpė ten, kur ir taikėsi – tiesiai į didelių ekonominės klasės automobilių segmento vidurį. Išmanumu „Renault“ neatsilieka net nuo klasės etalonų, o geriau įrengti „Talisman“ gali padaryti tai, apie ką ir svajojo gamintojas – privilioti statistinį „Passat“ pirkėją. Tai – racionalus pasiūlymas automobiliu ne tik mieste, bet ir užmiestyje keliaujantiems vairuotojams.