„Nissan“ 2006 metais pristatė pirmos kartos „Qashqai“ – automobilį, kuris ilgalaikėje perspektyvoje pagrįstai gali būti laikomas priežastimi, kodėl vairuotojai vis dažniau rinkosi ir toliau renkasi miesto visureigius. Tai nuo pat pradžių buvo gerai įkainotas ir racionalus pasiūlymas.

Šis modelis parodė, kad miesto visureigis iš tiesų siūlo bene geriausią balansą tarp praktiškumo ir patogumo už tam tikrą biudžetą mieste gyvenantiems nereikliems vairuotojams.

Perskaitėte teisingai – nereikliems. Nors ir krosoverio kėbulo tipo savybes vairuotojai pamilsta kone iškart, panašu, kad jiems mažai rūpi techniniai aspektai, dinamika, komfortas.

Pirmąsias tiesioginio perjungimo „Direct-Shift“ automatines pavarų dėžes su dvigubos sankabos technologija masinėje gamyboje pristatė „Volkswagen“. Tai įvyko 2003 metais ir ne visi vokiečių konkurentai ėmėsi investuoti į transmisiją, kuri iš principo pakeitė vartotojų požiūrį į mechanines bei automatines pavarų dėžes.

Kol automobiliai buvo gaminami su klasikiniais automatais, tol tokiu agregatus turintys modeliai buvo lėtesni, ne tokie ekonomiški ir techniškai gerokai sudėtingesni už versijas su mechaninėmis pavarų dėžėmis. Tačiau tiesioginio perjungimo pavarų dėžės su dvigubos sankabos technologija viską apvertė aukštyn kojomis.

Ir štai pagaliau, praėjus kone trylikai metų nuo pirmosios kartos „Qashqai“ debiuto japonai pagaliau nusprendė panaudoti modernios, dvigubą sankabą turinčios automatinės pavarų dėžės technologiją. Ją „pasiskolino“ iš „Renault“ – savo aljanso partnerių. Techniškai – tai tas pats agregatas, kurį naudoja kai kurie vokiški automobiliai, tačiau turi kitokį valdymą.

Po trumpos akistatos naujutėliu „Nissan Qashqai“ automobiliu bei šviežia pavarų dėže kyla keli klausimai. Kur jie buvo anksčiau? Ir kodėl tokios transmisijos pristatytos tik dabar?

Naujieji „Nissan Qashqai“ gavo ir 1,3 litro turbo-benzininius variklius, kurių galingumas siekia 140-160 AG bei 240-270 Nm (priklausomai nuo pasirinktos versijos). Šie 4 cilindrų motorai suporuoti su DCT 7 laipsnių automatine transmisija veikia tiesiog puikiai. Tiesa, reikia nepamiršti, jog tai sauso tipo transmisija ir ji nėra pritaikyta milžiniškoms apkrovoms ar agresyviam startui prie kiekvieno šviesoforo.

Lyginant su ankstesnėmis pavarų dėžėmis bei mažiau sveikatos turėjusiais benzininiais motorais, susidaro toks jausmas, lyg kažkas būtų išsprendęs esminę – prastos dinamikos – problemą. Paspaudus akceleratoriaus pedalą naujasis „Qashqai“ tiesiog juda pirmyn.

Jokio vėlavimo, jokių pagalvojimų – automobilis akimirksniu reaguoja į komandas. Panašu, kad ta guminė jungtis (iki šiol montuota CVT bepakopė transmisija) tarp variklio bei varančiųjų ratų sėkmingai eliminuota – ir reikėtų tikėtis, kad visam laikui.

Papildomą arklio galių injekciją bei efektyvesnę galios pardavimo technologiją gavęs „Qashqai“ gali daug aršiau konkuruoti su Vokietijoje bei kitose Europos šalyse gaminamais varžovais. Geresnė dinamika automobilį paverčia ne tik sportiškesniu, bet ir komfortiškesniu – vairuotojas gali įdėti mažiau pastangų lenkimo situacijose.

Naujasis motoras ir puikiai suderinta pavarų dėžė yra būtent tai, ko „Qashqai“ krosoveriui trūko daugiau nei dešimtį metų. Tai prie šio automobilio verdikto pridėjo bent kelis reikšmingus balus dešimties balų vertinimo skalėje.