2016 metais „Hyundai“ pristatė savo atsaką labai populiariam hibridui iš Japonijos, kurie stipriai prigijo ir Lietuvoje. Korėjiečiai įdėjo daug pastangų, kad „Ioniq“ galėtų būti laikomas pilnaverčiu „Prius“ konkurentu, o po metų buvo pristatyta ir iš elektros tinklo įkraunama „Plug-in“ versija, dar geriau subalansuota miestams, tačiau iš esmės tinkanti ir užmiesčiams.

2019-aisiais korėjiečiai atnaujino gamoje prieš kelis metus atsiradusius „Ioniq Plug-in“. Dabar automobilio priekyje dominuoja dailesni LED žibintai, o išorės dizainą patobulino kukliu makiažo seansu. Galinė automobilio dalis taip pat pagražėjo ir skirtingai nei kiti šio segmento modeliai „Prius“ bei „Honda Insight“, šis atrodo panašiausias į klasikinį automobilį. Arba tiesiog mažiausiai keistas.

Atvėrus „Ioniq Plug-in“ duris vairuotoją pasitinka maloni atmosfera. Čia įsitaisius aplanko geras erdvumo ir patogumo jausmas, o akis džiugina šiek tiek į gerąją pusę pakeistas prietaisų skydo dizainas. Centre sumontuotas 10,3 colių skersmens ekranas gali pasigirti didesne nei konkurentų įstrižaine bei žaibiška reakcija.

Bagažinės dydis gali pasirodyti juokingas tiems, kurie pripratę prie klasikinių hečbekų – labai aukštos grindys riboja praktiškumo galimybes. Tačiau pagal šio segmento standartus „Ioniq“ nenusileidžia pagrindiniams savo varžovams.

Iš elektros tinklo laidu įkraunama „Hyundai Ioniq“ versija labiau nei bet kada pritaikyta naudojimui Lietuvoje. Susidaro įspūdis, kad korėjiečiai nemažai dėmesio skyrė atnaujintos versijos akustiniam komfortui.

Prisimenate ūžiančius klasikinius hibridus? Šiame modelyje tokio triukšmo nesutiksite. Gamintojas labai tinkamai parinko transmisiją – vietoje įprastų bepakopių pavarų dėžių „Ioniq Plug-in“ aprūpintas 6 laipsnių automatine pavarų dėže su dviguba sankaba. Sauso tipo agregatas nuostabiai susitvarko su galios perdavimo darbu ir atrodo, kad su panašiais galios parametrais demonstruoja geresnį važiavimo komfortą.

Ir nors korėjiečių montuojamo vidaus degimo variklio naudingo darbo koeficientas čia taip pat perkopė 40 proc., šis bent neprimena pramoninio generatoriaus garso.

„Hyundai“ deklaruoja, jog su pilnai įkrautomis 8,9 kWh talpos baterijomis mieste galima įveikti apie 50 kilometrų. Tiesa, „EV“ (arba tiesiog elektriniu) režimu šį automobilį judina 61 AG ir 170 Nm elektros motoras. Toks sukimo momentas prilygsta 1,7 - 1,8 litro atmosferinio benzininio variklio galimybėmis, tad prie 80 km/h ar didesnio greičio norėsis daugiau jėgos.

Bendras benzininio ir elektros motorų galingumas siekia 141 AG ir 265 Nm – tai atitinka šių dienų 1,4-1,6 litro „Turbo“ benzininio variklio parametrus. Dinaminės „Ioniq“ galimybės didelio įspūdžio nepalieka, tačiau visas šio automobilio fokusas yra ne į greitį ir standartų laužymą, o į ekologinius parametrus.

Atnaujintas modelis siūlo galimybę pasirinkti regeneracijos stiprumą. Už vairo esančiomis mentelėmis galima pasirinkti regeneracijos sistemų agresyvumo lygį, nuo kurio tiesiogiai priklauso automobilio stabdymasis atleidus akceleratorių. Tad važiuojant ilgesne nuokalne kinetinę energiją galima perduoti tiesiai į baterijas.

Tiesa, „Hyundai“ galėjo šiek tiek labiau pasistengti su regeneracijos sistemos valdymu. Pasirinkus trečiąjį, agresyviausią, regeneracijos laipsnį visiškai eliminuojamas riedėjimas be švelnaus stabdymo. Atleidinėjant akceleratorių susiduriama su praraja tarp judėjimo į priekį ir staigaus stabdymo – automobilis arba išlaiko tolygų greitį, arba labai staigiai stabdo. „Nissan e-Pedal“ technologija būtų išsprendusi šią progresyvaus energijos kaupimo spragą.

Įkraunamo „Hyundai Ioniq“ tinkamumas Lietuvos keliams yra tiesiog pavyzdinis. Gyvenant mieste 40-50 kilometrų kasdienines keliones galima įveikti praktiškai sausu degalų baku. Aišku, kone kasdien teks įkrauti baterijas iš elektros tinklo. Tačiau išvažiavus į užmiestį vairuotojo neapims apmaudas dėl pasirinkto hibridinio automobilio ar greitai besibaigsiančios elektros energijos.

Hibridų žaidimo aikštelės ribos dažniausiai sutampa su miestų ribomis. Šiuo atveju „Hyundai“ išlaiko gerą akustinę aplinką įsibėgėjus ir iki didesnio greičio, o vidutinės degalų sąnaudos užmiestyje važiuojant pastoviu 110 km/h greičiu siekia apie 5-5,5 l/100km.

Vasarą Lietuvos autostradose būtų galima pūsti ir 130 km/h greičiu. Sakysite, jog tokį greitį pasiekia ir kiti, gerokai senesni šio segmento hibridai? Tačiau šiame modelyje važiuojant tokiu greičiu bus galima susikalbėti nekeliant balso tono.

Daugiausiai įtakos automobilio pasirinkimui daro kiekvieno vairuotojo individualiai parinktų subjektyvių kriterijų vertinimas. Kiti transporto priemonę renkasi pagal kainos ir už ją perkamų dalykų santykį. „Hyundai“ labai stengėsi, kad už mažesnę kainą sukurtų patrauklesnį pasiūlymą nei pagrindinis jo konkurentas. Ir svarbiausia ne tai, kad korėjiečiai tikslo siek – „Hyundai“ su įkraunamu „Ioniq“ hibridu savo tikslą tiesiog pasiekė.