Masiškai kepamų įvairaus dydžio neįdomių visureigių klestėjimo laikais prancūzai vidutinio dydžio miesto krosoverių segmentui delegavo kažką naujo. Ir vos iš profilio pažvelgus į šį keistų proporcijų, apvalų lyg cepelinas automobilį, peršasi viena išvada – tikriausiai tai „Citroen“ darbas. Tikrai taip.

Naujasis „C5 Aircross“ savo proporcijomis iš tiesų primena mažesnįjį brolį „C3 Aircross“ – atrodo, kad gamintojas per daug neinvestavo į dizaino pokyčius, o vietoje to savo kompiuterinio modeliavimo brėžiniuose tiesiog pakeitė mastelį – išlaikydami proporcijas padidino kėbulą, saloną, ratus.

Priekinės automobilio dalies centre išdidžiai puikuojasi blizgi gamintojo emblema. Ją supa LED dienos šviesos, po kuriomis sumontuoti įprasti žibintai. Aukšta žibintų pozicija sudaro įspūdį, kad tai – nuotykiams pasiruošęs automobilis. Nors iš tiesų „C5 Aircross“ žaidimų aikštelės nereikėtų plėsti iki purvo vonių – tam šis automobilis nepritaikytas.

Atidarius duris vairuotojui įspūdį gali palikti futuristinė atmosfera. Prancūzijos automobilių dizaineriai tikrai pajėgūs diktuoti madas ir tą sėkmingai daro su šio „C5 Aircross“ salonu. Tiesa, kai kuriose vietose galima rasti kiek seniau rinkoje debiutavusio „Peugeot 3008“ akcentų – pavarų perjungimo svirtį, keletą detalių aplink ją bei pramoginės sistemos ekraną, kuris valdomas identiškai, kaip ir „Peugeot“ modeliuose.

Ergonominiais sprendimais, medžiagų parinkimu ir surinkimo kokybe „Citroen“ tikrai nenusileidžia ekonominės klasės automobilių gamintojų standartams. Atvirkščiai – jie parodė, kad gražios ir patogios sėdynės nebūtinai turi būti odinės. Tam puikiai tinka ir tekstilė.

Dėl iš „Peugeot“ šeimos paveldėto funkcijų valdymo „C5 Aircross“ negali būti laikomas labai primityviu ar intuityviu automobiliu. Mat, norint greitai pakeisti oro kondicionieriaus nustatymus reikės šiek tiek paprakaituoti. Nors ir prie ekrano priprantama vos po vienos ilgesnės kelionės, lieka tik gūžčioti pečiais – kuo prancūzams užkliuvo fiziniai mygtukai bei rankenėlės, kuriomis anksčiau buvo galima nustatyti oro kondicionieriaus ar klimato kontrolės nustatymus?

Žinoma, šiomis kritikos strėlėmis galima sušaudyti dažną šių dienų naują automobilį – liečiamieji ekranai tiesiog naikina fizinius mygtukus. Tačiau tik keli gamintojai nepamiršo gero grįžtamojo ryšio, o į tai turėtų atkreipti dėmesį ir kiti – tame tarpe ir „Peugeot-Citroen“.

Tačiau „PSA“ koncerno ištobulintos automobilio smegenys šiam miesto visureigiui suteikė gerą saugumo paketą. Tai, kaip „Citroen C5 Aircross“ važiuoja tarp eismo juostų, verta daugiau pagarbos taškų nei tuo gali girtis dažnas „Premium“ segmento automobilis.

Kai kurie automobiliai, dėl vairuotojo dėmesio stokos išvažiuojantys iš savo eismo juostos išmaniųjų technologijų bei radarų dėka greitai grąžinami į tą pačią eismo juostą. Tačiau atskiru mygtuku šiame miesto visureigyje galima aktyvuoti automobilio išlaikymo eismo juostos centre funkciją. Ir ji veikia tiesiog tobulai – norint atsukti vandens butelį tikrai galima paleisti vairo ratą ir tik stebėti, kaip kompiuterinės technologijos keičia automobilio kryptį pagal kelyje subraižytas eismo linijas. Jeigu visi automobiliai būtų aprūpinti tokia funkcija, eismo įvykių užmiestyje turėtų akivaizdžiai sumažėti.

Tai kartu su aktyvia pastovaus greičio palaikymo sistema sukuria galimybę ilgesnėje kelionėje visiškai atsipalaiduoti. Tiesa, kelionėje iš Jūros šventės į sostinę labai užimtoje autostradoje automobilis pernelyg nervingai reaguoja į lėčiau ta pačia eismo juosta judančias transporto priemones, o kažkas, važiuojantis iš paskos, gali pagrįstai nervintis dėl staigokai stabdančio „Citroen“. Tačiau tai – jautri saugumo tema ir jeigu tokios technologijos iš tiesų gelbsti gyvybes, reikia tai priimti, kaip puikų išradimą.

Dinaminės „Citroen C5 Aircross“ galimybės nėra stebinančios. Šis automobilis labiau žavi dėl puikiai subalansuotos važiuoklės – nelygius miesto kelius jis šturmuoja be jokio streso, tačiau reikia nepamiršti auksinės taisyklės: atsakomybė už komfortą tenka tiek važiuoklei, tiek padangoms. Klaidos išvengia tie pirkėjai, kurie paaukoja krislą stiliaus ir miesto visureigį įsigyja su aukštesnio profilio padangomis.

„Citroen“ kadaise buvo žinomi, kaip hidraulinių pakabų pionieriai. Ir net labiausiai pasikaustę automobilių kritikai teigia, kad joks naujas „Rolls Royce“ automobilis nesuteiks tokio komfortiško važiavimo, kaip senas „Citroen DS“ automobilis.

Žinoma, apie valdymo tikslumą šioje vietoje kalbėti nereikėtų. Tai buvo laikai, kada apatiniai šoninio posvyrio stabilizatoriai buvo neprivalomi, o automobilių standumas buvo toks pats, kaip 3 aukštų žėlė torto. „C5 Aircross“ turi hidraulinių pakabos pagalvių technologiją, kuri didele dalimi prisideda prie komfortiško automobilio charakterio. Jos padeda sušvelninti didelį, amortizatoriams tenkantį krūvį. Negana to, hidraulinės pagalvės montuojamos net ir baziniuose modeliuose.

Be magiškos pakabos šis madingas prancūzas siūlo ir bene geriausias praktiškumo savybes savo segmente. Bagažinės talpa – didelė ir labai patogi. Individualiai slankiojančios galinės sėdynės leidžia ieškoti tinkamo kompromiso tarp vietos gale sėdintiems keleiviams ir bagažinės talpos, tačiau sulanksčius sėdynes gaunamos erdvės lengvai užteks neišardyto dviračio ar stambių krovinių transportavimui. Galbūt tik aukštaūgiai keleiviai, pasodinti ant galinių šoninių sėdynių reikš pretenzijas dėl erdvės galvai.

„Citroen“ markės automobiliai Lietuvoje sunkiai prigyja dėl įvairių stereotipų. Tačiau tie, kurie jais nesivadovauja ir iš tiesų ieško labai komfortiško racionalaus šeimyninio miesto visureigio, turėtų įtraukti šį modelį į savo radarus. Džiugu, kad tiltas, jungęs žodžius „Citroen“ ir „Komfortas“ nesubyrėjo.

Atvirkščiai – jis gavo tvirtesnius pamatus. Važiavimo kokybė visada buvo viena iš sudedamųjų „Citroen“ DNR dalių ir panašu, kad istorija tęsis dar ne vienerius metus.