Labai prabangūs bei brangūs automobiliai sugeba priblokšti. Jie užburia, įpareigoja bei supažindina su ne kasdien patiriamais malonumais. Ir bene geriausiai tai Lietuvos rinkoje darantis naujas visureigis – naujasis „Bentley Bentayga“.

„Bentayga“ istorija prasidėjo 2012 metais, kai tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje buvo nutraukta paslapties skraistė nuo ekstravagantiško „EXP 9 F“ prototipo. Prieš maždaug septynerius metus neliko jokių abejonių dėl netolimoje ateityje atsirasiančio SUV klasės automobilio su sparnuota „B“ raide.

„Bentley Bentayga“ yra didelis visureigis. Automobilio pagrindui buvo panaudota ištobulinta „Volkswagen“ grupės platforma, kurią pramonės gigantės panaudojo eilėje visureigių: nuo kasdieniško „VW Touareg“ iki vienetinės egzotikos - „Lamborghini Urus“.

Gamintojas, apsiginklavęs moderniausiais techniniais sprendimais bei aukščiausio lygio inžinerija sukūrė vieną tobuliausių derinių planetoje. Galima netgi sakyti, kad „Bentley“ dizaino bei vystymo komandos nepaliko vietos bet kokiems kompromisams.

Tai reiškia, kad bet koks privalumas nereikalauja kažko paaukoti. Jeigu dažnai matome, jog komfortas gaunamas tikslaus valdymo sąskaita, tai „Bentayga“ modeliui tokie pavyzdžiai negali būti taikomi. „Bentayga“ sugeba viską – ir priblokšti savo perkūniškai skambančiu V8 motoru, ir suteikti prezidentinę prabangą, ir patogiai pasodinti vaikus.

Įsėdus į šį pustrečios tonos sveriantį gigantą bei uždarius duris, automobilio interjeras akimirksniu aptveriamas tylos siena. Aukščiausios klasės ergonominiai sprendimai bei karališko kalibro akustinis komfortas prie prabangos nepratusiam žmogui sudaro net nejaukų pojūtį. Šis visureigis reikalauja atitinkamo aprangos kodo – įsitaisius ant raudonos odos sėdynių su kasdieniškais apdarais gali pasirodyti, kad esate savotiškas svetimkūnis.

Minkštos medžiagos ir kruopščiai tarpusavyje surinktos detalės tikrus kritikus arba išrankiausius vairuotojus pastatytų į padėtį, kurioje jie atsiduria labai retai. Gamintojas sutelkė maksimalų dėmesį į pirkėją ir vienintelė kritika, kuri gali būtų adresuota „Bentley“ adresu, paremta nebent su subjektyvumo prieskoniu.

Vairuotojo darbo vieta – kaip biuras dangoraižio viršutiniuose aukštuose su panoraminiais langais. Aplink – geriausi įrankiai, ryškiausi ekranai ir Vienos filharmonijos rūmus primenanti garso aparatūra. Nuspaudus variklio užvedimo mygtuką prabunda 550 AG ir 770 Nm jėgos V8 užtaisas. Tai rafinuota jėgainė su, atrodo, neišsenkančiu galios rezervu.

Kelyje „Bentley Bentayga“ įpareigoja elgtis atsakingai. Menkas, vos kelias sekundes trunkantis prisilietimas prie dešiniojo pedalo gali konvertuotis į dideles baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Net sunku patikėti, kad apie pustrečios tonos sveriantys rūmai ant ratų 100 km/h greitį išvysto per 4 su puse sekundės. Gamintojas deklaruoja, kad maksimalus šio visureigio greitis siekia apie 290 km/h.

Tam, kad automobilis laiku sustotų, „Bentley“ parinko stabdžių sistemą, kuri vėliau buvo panaudota ir „Lamborghini Urus“ modelyje. Tai – didžiausi priekiniai stabdžių diskai serijinėje automobilių gamyboje. Priekiniai 440 mm bei galiniai 370 mm skersmens diskai milžinišką kinetinės energijos kiekį efektyviai paverčia šiluma. Po trumpos akistatos sunku patikėti, kad tai – toks sunkus automobilis. Jo valdymas prilysta lengvam, sportiškam automobiliui.

Tai labai liberalus bei nepretenzingas automobilis, puikiai prisitaikantis prie bet kokios infrastruktūros. Nei miesto spūstys, nei nelygus kelias, nei ilgos kelionės nevargins tų, kurie visureigio salone regi magiškas, sparnų apsuptas „B“ raides. Su „Bentayga“ gamintojas sugalvojo išties sunkią užduotį: sugalvoti tokį iššūkį, su kuriuo „Bentayga“ nesusitvarkytų. Patikėkite, lengva nebus.