Prestižinio segmento automobilių gamintojai vis ieško būdų, kaip sudominti vairuotojus. Tačiau tobulo recepto nėra ir pramonės gigantams nelieka nieko kito, kaip tik tobulinti savo automobilius.

Kiekvienas naujas sprendimas greitai pasensta, todėl labai svarbu neatsilikti nuo varžovų. Šiuo atveju, 2014-aisiais debiutavę naujieji „Lexus NX“ turėjo nelengvą užduotį – įsiterpti į „Audi Q3“ bei „BMW X1“ žaidimų aikštelę.

Tačiau japonai jau seniai pasirinko kiek kitokį kelią nei vokiečiai. Prabangius automobilius gaminantys „Lexus“ žinomi dėl itin kokybiškos hibridinės produkcijos bei savo drąsaus sprendimų negaminti dyzelinių versijų. Ir panašu, kad „Lexus“ su tokiu sprendimu tiksliai pataikė į tuos, kuriems reikia ne tik išraiškingo, bet ir ištikimo bei išmanaus ratuoto gyvenimo palydovo.

Atnaujintas „Lexus NX300h“ dar labiau pateisina savo vardo prasmę. Mat, NX, anot gamintojo, verčiasi į „Nimble Crossover“ – vikrų krosoverį – todėl vos po kelių minučių prie šio visureigio vairo galima pagirti „Lexus“ pastangas paversti šį modelį vikresniu.

Standesnė pakaba riboja kėbulo svyravimą staigesniuose posūkiuose, nors net su aukštesnio profilio žieminėmis padangomis, kurias avintis automobilis lyg Brailio raštą skaito kelio nelygumus. „F Sport“ versijos turi išmanesnę pakabą, kurios parametrai priklauso nuo pasirinkto režimo: „Normal“, „ECO“, „Sport“ bei „Sport+“.

Visgi tokie automobilio amortizatoriai geriau tiktų sportiškam sedanui, o ne visureigiui. Tačiau tai sunkus kompromisas, kurį pasirinko „Lexus“ po 3 NX gamybos metų. Prieš atnaujinimą gaminti modeliai į vairuotojų komandas reagavo pasvirdami į šonus – tikriausiai tai paskatino japonus parinkti standesnius komponentus.

2,5 litro, 4 cilindrų benzininio bei poros elektros motorų tandemas puikiai tvarkosi su Sostinės gatvių Kalėdinėmis nuotaikomis – spūstimis, kurių pabaigos nesimato net ir srauniausiose miesto arterijose. Maždaug pusę laiko šis krosoveris juda naudodamas vien elektros energiją, todėl degalų suvartojimas net ir „stovinčiame“ eisme nekels panikos. Bandymo metu šio modelio degalų sąnaudos siekė apie 7-7,5 l/100 km – labai kuklus rezultatas, įvertinus bendrą 197 AG agregatų pajėgumą.

Beveik du šimtai „arklių“ šį modelį iki 100 km/h išjudina per 9,3 sekundės ir jeigu toks rezultatas, atsižvelgiant į šių dienų standartus, įspūdžio nepalieka, trumpuose miesto sprintuose, kada reikia staigiai pagreitėti bent iki 60 ar 70 km/h – kompaktiškas „NX300h“ darbą atlieka pagirtinai. Dinamikos gali pritrūkti nebent prie didesnio greičio.

E-CVT transmisija nėra ta, kuri savo veikimu paliktų didelį įspūdį tačiau reikia nepamiršti vienos labai svarbios detalės – tai yra komponentas, kurio pareiga – užtikrinti kuo efektyvesnį galios perdavimą. Jeigu kiti gamintojai bepakopes pavarų dėžes montuoja siekdami tik kuo sklandesnio važiavimo ar taupydami svorį, tai „Toyota“ (šiuo atveju – „Lexus“) tai daro su tikslu užtikrinti kuo mažesnes degalų sąnaudas.

Viena iš „Lexus“ automobilių vizitinių kortelių – akustinė vidaus ergonomika. Sunku sugalvoti, kokiame kitame šios klasės krosoveryje galima taip gerai atsiriboti nuo išorinio pasaulio. Kelio bei variklio keliamą triukšmą „NX300h“ garso izoliacija sugeria, lyg minkšta kempinė – prasiskverbti į salono vidų gali tik 4 cilindrų motoro tonas ir tik tada, kai reikalaujama staigesnio pagreičio.

„Mark Levinson“ garso aparatūros veikimas šiuose automobiliuose galbūt ir nepasižymi žemiausių dažnių gama, tačiau savo švarumu ji prilygsta geram patefonui.

Ir taip agresyvi NX išvaizda pasikeitė nežymiai. Šis visureigis ir toliau demonstruoja piktas, skutimosi peiliuko aštrumo kėbulo linijas. Priekyje dominuoja plačios, šios markės modeliams būdingos grotelės, kurias supa važiavimo kryptimi pasisukantys adaptyvūs LED žibintai.

Labai patogi 360 laipsnių kamerų sistema leis labai patogiai parkuotis net siauriausiose vietose. O privažiuoti prie kelkraščio, ratais neužkliudžius bordiūro bus vienas juokas.

Vos debiutavęs šis automobilis iškart visus sukaustė savo išvaizda, tačiau kiekvienas šį krosoverį pabandęs vairuotojas neabejotinai liks sužavėtas atpalaiduojančiu jo charakteriu. Tai tikrai nėra pats galingiausias savo klasės atstovas, tačiau tikslus valdymas, futuristinė išvaizda, fantastiška akustinė ergonomika, puiki įranga ir „Lexus“ markei būdingas ilgaamžiškumas sukuria ne tik miestui, bet ir užmiesčiui labai gerai subalansuotą kokteilį, pavadinimu „NX300h“.