Itališkų automobilių gamintojas „Alfa Romeo“ savo istoriją pradėjo 1910 metais. Iš pat pradžių šis prekinis ženklas kūrė greitus bei išskirtinius automobilius. Po Antrojo pasaulinio karo „Alfa Romeo“ norėdama toliau gyvuoti priėmė sprendimą gaminti pigesnius automobilius masėms.

Ilgą laiką „Alfa Romeo“ išgyveno ne patį lengviausią laikotarpį. Siekdama sustiprinti savo prekinį ženklą ir užimti didesnę rinkos dalį „Alfa Romeo“ sukūrė „Stelvio“ modelį. Pirmąjį visureigį, kuriam buvo suteiktas vieno garsiausio Italijos kalnų perėjų vardas.

Kai „Porsche“ pristatė „Cayenne“, gamintojo pardavimai padvigubėjo. Pasaulyje augantis visureigių poreikis privertė italus pagalvoti apie panašią taktiką, kuri, tikriausiai pasiteisino ankstyvoje automobilio projektavimo stadijoje.

Iš pirmo žvilgsnio „Stelvio“ primena kitą „Alfa Romeo“ modelį – „Giulia“. Tačiau panašumų yra daugiau nei tik išvaizda. Kuriant „Stelvio“ buvo siekiama sukurti patogų visureigį, nepaaukojant „Alfa Romeo“ būdingo vairavimo malonumo. O kai svorio centras taip aukštai, tai nėra tokia lengva užduotis.

Pirmasis įspūdis nuvažiavus pirmus kelis šimtus metrų – „Stelvio“ kryptį keičia taip pat greitai, kaip katė, gaudanti musę. Jau iš pat pradžių stebina, kaip visureigis gali taip staigiai keisti kryptį vos pasukus vairą. Išvažiavus iš miesto ir pasirinkus vingiuotus keliukus ta nuostaba išlieka. Pakaba puikiai subalansuota. Ją tobulino tas pats asmuo, kuris dirbo prie „Ferrari Enzo“ modelio.

Kita priežastis, kodėl „Stelvio“ taip malonu vairuoti – automobilio svoris. Visureigio ašims apkrova paskirstyta tokiu pačiu santykiu, kaip ir „Giulia“ modeliuose – 50:50 . Negana to, „Stelvio“ yra gerokai lengvesnis už savo konkurentus ir sveria tik 1660 kg. 145 kg mažiau nei „BMW X3“ ir 185 kg mažiau nei „Porsche Macan“. Šie techniniai sprendimai visureigio valdymą paverčia aštriu ir tiksliu.

Bandytas modelis turėjo 2,0 litrų darbinio tūrio „Turbo“ benzininį variklį, išvystantį 280 itališkų arklio galių. Paleidžiant visus žirgus šis visureigis 100 km/h greitį pasieks vos per 5,7 sekundės. „Stelvio“ turi „Q4“ sistemą. Tai – ne nuolatinė visų varančiųjų ratų pavara. Automobilį visada varo galiniai ratai, o visureigiui pajutus slydimą iki 50 proc. galios perduodama į priekinę ašį. Itališkas visureigis aprūpintas 8 pavarų automatine transmisija, kuri pavaras jungia greitai ir sklandžiai, tačiau kai yra tokios malonios ir didelės aliuminio svirtelės, jas norisi junginėti pačiam.

„Stelvio“ gali ne tik važiuoti entuziastiškai, bet ir maloniai. Sėdima aukštai ir patogiai. Pūstos priekinės arkos leidžia lengviau matyti ir pajusti visureigio gabaritus. Interjeras primena „Giulia“ modelį. Sportiškas vairas, didelės pavarų perjungimo svirtelės, tikro medžio apdaila, maloni ir nepigi oda. Aplanko jausmas, lyg sėdėtumėte mažo Italijos miestelio centrinėje aikštėje ir gerėtumėtės aplink supančia architektūra.

Važiuojant „Stelvio“ vyrauja tyla, variklis dirba tyliai, bet du kartus patraukite kairiąją pavarų svirtelę, nuspauskite akceleratoriaus pedalą iki dugno ir būsite maloniai prispausti prie sėdynių, o visą pojūtį sustiprins duslus variklio urzgimas. Muzikos mėgėjai taip pat bus pamaloninti, nes 9 garsiakalbiai sukuria švarų muzikos skambėjimą.

Automobilio salonas tikrai neprimins klaustrofobijos jausmo. Kyla noras šiuo modeliu keliauti ilgus atstumus. Dėl aukštų lubų gale patogiai jausis net ir aukštesni keleiviai, o vežantis didesnius daiktus, galinės sėdynės lengvai nusilenkia, tačiau lygių grindų jos nesuformuoja.

Kelionėms mieste pravers priekiniai ir galiniai parkavimo jutikliai bei galinė vaizdo kamera. Apsisukimo spindulys kiek didesnis nei konkurentų, todėl siaurose gatvėse kartais teks pasisukioti.

„Stelvio“ prasti keliai neišgąsdins. Nelygumus jis sugeria kaip alyvuogių aliejuje mirkoma ciabatta. Nusileisti nuo stačių nuokalnių padės kalnų nusileidimo kontrolė. Visgi, šiame „Alfa Romeo“ modelyje nerasite „sniego“ ar „smėlio“ režimų, tad rimtai bekelei šis visureigis nepasiruošęs ir tai nebuvo fundamentalus jo prioritetas.

„Stelvio“ – tai tie patys sodrūs, receptorius jaudinantys itališki ledai, tik ne traškiame vaflyje, kurį reikia akylai stebėti, o dideliame indelyje, kuris visą procesą palengvina. Jis patogus ir praktiškas. Akį traukiantis ir vairuoti skatinantis. Tai „Alfa Romeo“, kuriuo susidomės net tie, kurie šiam gamintojui lig šiol nereiškė didelių simpatijų.